CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, October 12, 2008

Eagle Eye





Al kisahnya...



Bg sesiapa yg sudah mononton this movie..surely mempunyai pendapat yg sama dgn sy..this film is so interesting!!..why i said liked that coz..jalan cerita die..watak2 nya..all the actions and mission..sgt meng'uja'kan..huhu..seriusly..bg sy yg sorg yg lurus bendul and agak lampi sket biler tgk movie2 cam ni..agak terkial2 memikirkan ape sebenarnya yg berlaku ni.. adeh~~



Tgk bukan sekadar tgk saje..but we need to think and try to correlate to our life..although this movie briefly is about there's a "somebody" try to control these 2 people's life..n plg perit nye jerry n perempuan ni kena ikot sume arahan "org tu"..if not ade laa balasan yg akan diorg dapat..uh rimas gilerkan??



So..if u want to know what happen with them..?? plz watch this movie ek.. pasti tidak mengecewakan~~..ahakz..



Learning Points from this movie:
  • Terpikir tak kiter??..actly everyday sebenarnya setiap gerak geri kita..setiap perbuatan kita ..di lihat..dikawal oleh 'somebody'.. siapa ek?? pastinya tuhan yg maha Esa..Allah S.W.T
  • So..kalau laa kite di control oleh Allah macam dlm movie ini..setiap minit detik and ketika..kita di suruh buat itu dan ini..di larang buat itu dan ini..if kita ingkar dgn arahan and at the same time kite terus je dlm blasan and hukuman..uh sanggup ke kite??
  • Allah itu maha Berkuasa dan maha Mengetahui..setiap apa yg dberikan itu penuh dengan seribu satu hikmah..Allah berikan kita akal fikiran utk kita berfikir..kita sebagai hamba di atas muka bumi ini kena bijak mengatur setiap langkah dan perbuatan kita..
  • Islam adalah agama yg mudah dan tidak pernah menyusahkan umatnya..cuma kita yg tidak pernah ambil peduli setiap ajaran dalam Islam..
  • So..before u thin' to do something bad..plzzz.. bear in ur mind..Allah alwitz watching u!!
  • Banyak kan melakukan amal kebajikan..jauhi kemungkaran..
  • "Renung2 kan..dan selamat beramal"

" My eye~" huhu

0 comments: