CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, August 24, 2008

WeLcoMe to NeW WorLd of Miss HiSha ^_^



Al Kisah nya..


Setiap hari yg kita lalui penuh dgn seribu satu pengertian..directly or indirectly setiap yg kita tempuhi terselit seribu satu maksudnya..hanya insan yg peka saja bisa mngambil ia sebagai suatu hidayah drNya..


Sy rasa setiap hari yg sy lalui penuh dgn pengajaran..setiap hari yg sy lalui akan membuat sy rasa mjadi semakin matang.. Setiap hari kiter melihat berbagai2 gelagat manusia..berbagai2 perangai manusia..membaca berbagai2 berita..menonton berbagai2 cerita..Penah kah kita terfikir apa yg kita tempuhi setiap hari sebenarnya suatu hidayah yg Allah beri utk hamba2 yg sentiasa berfikir~..kita sering leka dan lena..begitu juga sy yg sering mngambil acuh xacuh setiap apa yg berlaku d'sekeliling kita..Tetapi sesungguh..kekadang sy tersedar bahawa apa yg Allah berikan itu sebenarnya sbg petunjuk kpd sy utk berfikir dan membuat perubahan..tetapi apakan daya sy..sy insan yg lemah dgn pelbagai dugaan dan keseronokan dunia..yg terus mhanyut sy..melekakan sy..sehinggakan sy hanya mnunggu ada org yg lain yg akan memulakannya atau hingga sy terantuk baru terngadah..Nauzubillah..Sesungguhnya kekuatan itu belum cukup kuat dlm diri sy.. Harapan sy ada rakan2 yg sering memberi peringatan dan teguran buat diri sy akan menjadi insan yg lebih baik dunia dan akhirat..


Al Kisah nya..


Kite kekdang xsedar masa berlalu pantas.. pejam celik hampir 23 tahun sy bernafas di atas muka bumi Allah ini..adakah sy telah menjalankan dan menunaikan segala tanggungjawab sy sebgai hambaNya? apakah sumbangan yg sy telah sy berikan pada agama? apakah sy mjadi anak yg taat dan berbakti kpd ibu bapa? adakah sy menjadi pelajar yg ikhlas n fokus dlm menuntut ilmu?.. wpun soalan sebegini selalu d'pandang enteng oleh kite..tetapi soalan ini sebenarnya akan membina dan membentuk diri kita menjadi insan yg berjaya dunia dan akhirat..


Harapan sy...


Kepada sesiapa yg membaca penulisan sy di blog 'Al Kisah nya..' sy ini..mngambil apa yg sy coretkan sebagai suatu ole2 dr sy utk anda sume dlm mharungi hari2 yg penuh dgn seribu satu hikmah.. suka sy berkongsi apa yg terkandung dan terbuku dr dlm hati sy dgn anda semua.."apa yg baik itu dtgnya dr Allah jua, yg silap itu dr kelemahan sy sendiri"..



Sharing is caring~

0 comments: